پرورش آبزیان زینتیتکثیر و پرورش گیاهان آکواریومیراه اندازی و مدیریت آکواریوم آب شورراه اندازی و مدیریت آکواریوم آب شیرینراه اندازی و مدیریت آکواریوم گیاهیراه اندازی و نگهداری آکواریومطراحی، ساخت، منظره آرایی و دکوراسیون آکواریوممطالب عمومی آکواریوم

آشنایی یا آکواریوم نانو – دنیای آکواریوم های کوچک

در سرگرمی نگهداری از ماهیان زینتی آکواریوم آب شیرین،آکواریوم بسیار کوچک یا همان مخزن نانو معمولا به عنوان یک مخزن شیشه ای کوچک تر از حجم متعارف یک آکواریوم استاندارد (60 * 30 * 30 سانتی متر) یعنی حجمی کمتر از 54 لیتر تعریف شده است.

اگر چه قانون مشخصی برای نگهداری ماهیان زینتی در غالب کشورها وجود ندارد اما در بعضی از کشورها من جمله آلمان شاهد قوانینی به عنوان حداقل نیازمندی های زیستی برای نگهداری ماهی های زینتی هستیم که مشخص می کند برای نگهداری دائمی از ماهیان زینتی حداقل به آکواریومی با حجم آبگیری ۵۴ لیتر مورد نیاز است.این حدود مورد نیاز در بعضی کشورها نظیر اتریش به عنوان قانون تدوین شده است.

 

اندازه ها و اشکال متداول آکواریوم های نانو:

از بین نمونه های محبوب و متداول آکواریوم های بسیار کوچک نانو می توان به مدلها و اشکال زیر اشاره کرد:

آکواریوم های مکعبی شیشه ای نانو دنرل Dennerle :

این آکواریوم های شیشه ای گیاهی نانو که با کف مربع شکل عرضه می شوند در بین نگهدارندگان میگوهای زینتی آکواریومی بسیار محبوب است.

تانک های شیشه ای با چشم انداز بیشتر more panoramic glass tanks

که کف مستطیل شکل داشته و برای طراحی منظره در آکوارویم مناسب تر است. مثل Mini M by ADA or the Scaper´s Tanks from Dennerle

 

جاندارن مناسب برای آکواریوم های نانو:

به ذلیل ابعاد کوچک آکواریوم های نانو نگهداری ماهی ها در این آکواریوم های بسیار کوچک مناسب نبوده و گونه های کمی از ماهیها زا بتوان در یان تانکها به خوبی نگهداشت ( فایتر )  اما تانک های نانو برا ینگهداری بی مهرگان زینتی کوچک آکواریومی از جمله میگوها و حلزون ها بسیار مناسب هستند. خصوصا در سالهای اخیر اقبال به نگهداری میگوهای کوتوله آکگواریومی مثل Bee Shrimp or Neocaridina در تانک های نانو بسیار بیشتر شده است.

لوازم و تجهیزات آکواریوم های نانو

جانمایی و محل استقرار آکواریوم های نانو

طراحی منظره و دکوراسیون آکواریوم های نانو

پیکو آکواریوم ها یا آکواریوم های نانو بسیار کوچک

 

 

در دست تهیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا