راه اندازی و مدیریت آکواریوم آب شورراه اندازی و مدیریت آکواریوم آب شیرینراه اندازی و مدیریت آکواریوم گیاهیطراحی، ساخت، منظره آرایی و دکوراسیون آکواریوملوازم و تجهیزات ماهی و آکواریوم

ساخت آکواریوم

آکواریوم یکی از اجزای لازم برای راه اندازی سرگرمی نگهداری از ماهیان زینتی در منزل یا محل کارمونه. صرفنظر از شکل و اندازه و طرح های مختلفی که یک آکواریوم میتونه داشته باشه. ساخت، نگهداری و تعمیر اون مطلبیه که نیازمند دانش و تجربه و کمی دقت و ذئق و حوصله است. خیلی از ما برای شروع شرگرمی نگهداری از ماهیان زینتی به خرید یک آکواریوم از فروشگاه و راه اندازی آن در خانه اقدام کردیم. گاهی هم به دلایل مختلف ممکنه تصمیم گرفته باشیم که خودمون یک آکواریوم متناسب با سلیقه و بودجه مون طراحی کرده و بسازیم.

ساخت آکواریوم نیازمند توجه به جنبه های مختلفی هست که نتیجه نهایی کار را تعیین میکنند. توجه به جنبه های زیبایی شناختی میتونه ابعاد دلپذیری را برامون در ساخت آکواریوم به ارمغان بیاره. توجه به نکات فنی ساخت میتونه استحکام اکواریوم را برامون تضمین کنه و توجه به جانمایی آن در محل استفاده میتونه جلوه زیبایی ا زطبیعت را برامون در خانه یا محل کارمون به ارمغان بیاره.

بهتره قبل از شروع کار از آموزش های لازم برای ساخت بهره ببریم تا نتیجه کارمون مطلوب و دلپذیر باشه. تجربه د ربهتر شدن نتیجه نهایی کار بسیار موثره و قبل از اینکه شروع به ساخت آکواریوم با ابعاد بزرگ یا طرح خاص بکنید از تجربه و دانش لازم برخوردار شده باشیم. برای ساخت آکواریوم نیازمند یک سری لوازم و وسایل هستیم که باید قبل از شروع کار اماده کرده و در دسترس داشته باشیم.

تفنگ چسب آکواریوم

چسب مخصوص آکواریوم

نوارچسب

دستمال مناسب برای تمیز کردن

مقداری روزنامه یا زیر انداز مناسب

در صورت لزوم سیستم تهویه و ونیلاتور

چاقو یا تیغ موکت بری

مراحلی که باید قبل از شروع کار انجام داده و داده ها و شرایط لازم را فراهم کرده باشید به ترتیب زیره:

جانمایی آکواریوم

اندازه گیری دقیق محل نصب

تعیین اندازه دقیق آکواریوم:

تعیین دقیق اندازه های شیشه های کف و طرفین آکواریوم در ساخت درست آکواریوم و چسباندن اصولی ان بسیار مهم است. شیشه ها بیاد طوری تعیین اندازه شوند که نهایتا از در کنار هم قرا رگرفتن آنها یک آکواریوم با شیشه ها و کف متناشب و زیبا و بدون برون زدگی و درون رفتگی ایجاد شود.

تعیین قطر شیشه:

بسته به حجم آب و ارتفاع آکواریوم باید از شیشه ای با قطر مناسب برای ساخت آکواریوم استفاده کنید. مهمترین نکته توجه به ارتفاع آکواریوم است که قطر مناسب برای ساخت تانک را تحت تاثیر قرار میدهد. جدول زیر قطر تقریبی موردنیاز با توجه به ابعاد آکواریوم را به شما نشان میدهد.

در دست تهیه

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا